Nyt landbrugsprojekt i Burundi

27/05/2020

I sidste uge tikkede der gode nyheder ind for BaptistKirken. Vi har nemlig fået bevilliget støtte til endnu et landbrugsprojekt i Burundi. Det er fra CISU, der administrerer en Danida-bevilling og som BaptistKirken og vores partnere tidligere har fået midler fra. Med næsten 2,5 mio. kr. kan vi de næste tre år forbedre fødevaresikkerheden i flere landsbyer tæt på Rubura og Musema. Projektet afvikles i samarbejde med Baptistkirken i Burundi og der arbejdes med samme metoder og tilgange som vores fire øvrige landbrugsprojekter i Rwanda og Burundi. Nu kan yderligere 40.000 fattige hjælpes til forbedrede dyrkningsmetoder og dermed et bedre liv.