Baptistkirken Sydjylland slutter sig til Aarhus

04/12/2019

Baptistkirken Sydjylland, der fortrinsvis har medlemmer i Esbjerg og i alt tæller 35 medlemmer, har besluttet sig for at tilslutte sig Aarhus Baptistmenighed. Menigheden i Aarhus har sagt ja til sammenslutningen. Der er udarbejdet en sammenlægningsaftale, som vil træde i kraft 1. januar 2020.
Der er nedsat to sammenlægningsudvalg, ét for hver menighed – og de mødes igen i januar for at udarbejde en samarbejdsaftale for det fremtidige arbejde. Det ligger fast, at medlemmerne i Sydjylland danner en medlemskreds under Aarhus, som vil være selvkørende.
”Vi er de samme syv-10 personer, der mødes til gudstjenester og menighedsmøder. Tre af os kommer fra Sønderjylland, og der er lige så langt fra os til Esbjerg, som der er fra Esbjerg til Aarhus. Vi tror på, at sammenlægningen med Aarhus vil tilføre os nye ressourcer, bl.a. i samarbejdet omkring præsten Lasse Åbom. Og så vil det lette os omkring administration – bl.a. i forbindelse med persondata. Jeg er meget glad,” siger Jørn Rørholm fra Baptistkirken Sydjylland.
I Baptistkirken Sydjylland har alle medlemmer i går fået et medlemsbrev, hvor de aktivt bliver bedt om at tilkendegive, om de vil være medlem af den nye kreds under Aarhus eller om man ønsker at flytte sit medlemskab til en anden menighed eller kirke.