Bøn for Cambodia, Vietnam og Albanien

11/12/2019

Baptisternes Verdens Alliance opfordrer os i denne uge til at bede for Cambodia og Vietnam. I Cambodia er der 548 baptistkirker med i alt knap 23.000 medlemmer. De opfordrer os til at bede for, at de bibelskoler, der er blevet lukket, må få tilladelse til at åbne igen i januar måned.
I Vietnam er der ca. 40.000 baptister fordelt på 509 kirker. De takker for økonomisk stabilitet i landet efter reformer og beder for, at den politiske undertrykkelse, som uregistrerede husmenigheder oplever, må lette.
Endelig gør BWA opmærksom på et jordskælv i det nordlige Albanien den 26. november, der dræbte mere end 50 mennesker og sårede 2000. En kirke i Durres sank i grus. Mennesker bor i telte og biler, fordi husene kan falde sammen når som helst. Baptisternes formand Edmond Palucaj måtte selv forlade sit hjem, og beder om forbøn for landet og kirken. Læs hele bedebrevet her.