Bornholmerne festede – sammen

17/05/2023

Alle sejl var sat til, da Baptistkirken Bornholm fejrede 175-års jubilæum i weekenden. Lørdag var der festival for byen med hoppeborge og børneaktiviteter på torvet foran kirken, gospelkoncert, taizé-gudstjenester, burmesisk mad og dans, spejderaktiviteter, loppemarked og historisk udstilling i og omkring kirken.
Søndag var der jubilæumsgudstjeneste, som afspejlede menigheden, som den er i dag. Især et historisk drama om Søren Nielsen, der vendte tilbage til Bornholm for at missionere, blev den første menighedsforstander, men også blev smidt ud af menigheden, fordi han fik gæld, henrykkede. Det var Børnekirken, der opførte optrinnet til stor begejstring for en fyldt kirke. Ved den efterfølgende reception kom en del præster, der er udgået fra eller har tjent i Baptistkirken Bornholm – og det er altså ret mange – med hilsener, ligesom borgmester Jacob Trøst talte.
Se billeder på menighedens Facebookside.