Coronahjælp i Burundi

19/08/2020

I Burundi har Covid-19 også fået fat og det går især ud over de mange udsatte grupper på land og i by. Baptistkirken i Burundi har hjulpet menighederne med både værnemidler og ikke mindst oplysning om hygiejne og sundhed. Men behovene er større end de midler, der lige nu er til rådighed. Hjørring Baptistkirke og en række enkeltpersoner har sendt midler, så vi nu kan sende godt 40.000 kr. afsted, der skal gå til uddannelse af præsterne, så de kan oplyse menighederne om ’god Corona-adfærd’. Derudover indkøbes sæbe, vandfade og dunke, så der også bliver mulighed for at vaske hænder. Tidligere har BaptistKirken støttet udsatte grupper i Rwanda i kampen mod Covid-19. Indsamlingen til hjælpen fortsætter og kan støttes ved overførsel til konto 3201 10042879 eller MobilePay 90519 mærket ’Corona’.