Dåb hos Matu Baptist Church i Svendborg

31/08/2022

Torsten Wendel-Hansen, formand for BaptistKirkens Integrationsudvalg skriver:
”I disse tider hvor vi taler meget om, hvor meget vi mangler, at vi døber mennesker i vores menigheder, så kan vi dog konstatere, at der døbes en hel del i vores migrantmenigheder (primært vore chin-menigheder).  Senest blev jeg kontaktet af menighedsrådsformanden for Matu Baptist Church, der holder til i den gamle baptistkirke i Svendborg. An Tak Tak Luem kunne fortælle mig, at der skulle være dåb i menigheden. Dåbshandlingen skulle foretages ved Christiansminde og i Svendborgsund. Menigheden er kun på 28 medlemmer, men der er en stor børne/ungdomsflok, så man har ikke mistet modet – tværtimod.
Så lad os da glædes med menigheden og takke Gud.”