Salmejazz i Karmelkirken

31/08/2022

”Søndag 4. september 2022 kl. 14.00 venter os en særlig musikalsk oplevelse, idet vi skal høre salmejazz fremført af Kent Lykke, Sten Lerche og Niels Villadsen. De tre musikere har gennem årene spillet sammen i forskellige sammenhænge, fx sammen med Aalborg Gospelchoir og Sæby Gospel Choir, men også givet jazzkoncerter forskellige steder.
De siger selv: ”Vi brænder for salmejazz’en. Vi brænder for de fantastiske danske og udenlandske salmer, som igennem mange hundrede år har vist sig at have en bæredygtig musikalsk sammensætning, som gør, at de stadig er lige aktuelle at lytte til. Vi elsker at tage salmerne under et kyndigt jazzificeret, blødt musikalsk håndelag, og spille dem på en sådan måde, at respekten for komponistens håndværk er genkendelig. Det nænsomme, det bløde og det smilende vil være at høre i alle vore jazzificerede, improvisationer af salmerne.”
Det er os en glæde at invitere til denne søndag eftermiddag i Karmelkirken.”