Det handler også om baptister

02/02/2022

For øjeblikket foregår en debat om folkekirkens bekendelse i Kristeligt Dagblad. Den er relevant for baptister, mener Johannes Aakjær Steenbuch, formand for BaptistKirkens Teologisk Forum.
Når det i folkekirken diskuteres, om børn kan frelses uden dåb, handler det også indirekte om baptisterne, eller i hvert fald om folkekirkens relation til baptisterne. Store dele af den omdiskuterede teologi i folkekirkens bekendelser er nemlig formuleret i polemik mod baptisternes forfædre, reformationstidens gendøbere.
Læs to artikler om dette på baptist.dk; ’Det handler også om baptister’ og ’Lang tradition for frelsesuniversalisme’.
Johannes fortæller også på baptist.dk, om et nyligt nordisk møde i Faith and Order, som er en gruppe under Kirkernes Verdensråd. Læs ’Den udfordrende mangfoldighed’.