Drive-in er nået til Bornholm

27/05/2020

Lidt efter alle andre vil de også prøve at holde drive-in gudstjeneste på Bornholm. Hvert år har frikirkerne tradition for at holde en fælles gudstjeneste pinsesøndag. Også i år var det planlagt til at være i Kyllingemoderen i Almindingen. Men så kom Corona som bekendt i vejen. Inspireret af andre steder i landet vil gudstjenesten i stedet blive afviklet som en drive-in gudstjeneste – mindre end en kilometer fra, hvor den oprindelig skulle have været – i Hareløkkerne overfor Travbanen (hvis du skulle være på Bornholm i pinsen). Det bliver den nye præst i Nexø Frikirke, David Allen, der prædiker og alle roller er fordelt, så kirkerne er aktive. Baptisterne skal stå for parkering, nok så væsentligt til en drive-in gudstjeneste. Lyden bliver sendt over FM, så bilradioen skal være tændt. Og så transmitteres gudstjenesten direkte i TV2 Bornholm – så den kan altså også ses i Nordjylland.