Er det vigtigt at kunne sige, hvad vi tror på?

30/03/2022

Lørdag var der en temadag om baptisternes identitet. Det var ikke noget tilløbsstykke – 26 deltagere fra 15 menigheder. ”Ordmennesker” kalder Lone Møller-Hansen deltagerne. For dem var ord helt åbenlyst vigtige. Men de var ret enige – og det er alle baptister jo ikke.
En af de nye baptister, Kristian Bonde-Nielsen sagde bl.a. ”Vil vi vores forskellighed, kan det blive en styrke. Men det kræver at vi taler sammen og drikker en masse kaffe.
Tænk hvis det blev kendt ude i byen: ’De er godt nok uenige, men de elsker hinanden’.” Læs artiklen ”Fremtidens baptistkirke fra en outsider”.
På baptist.dk ligger yderligere artikler fra dagen:  ”Inkluderende – og skarpe teser” – om de ord, der skal beskrive baptisters tro både for os selv og andre.
”Ord er vigtige”, en kommentar af Lone Møller-Hansen.
Og der kommer også snart en fremtidsvision af formand Per Beck – den tale, han forestiller sig en formand skal holde i 2039, når danske baptister fejrer 200-års jubilæum.