Evangelisk Alliances Bedeuge 2024

03/01/2024

I ugen den 7. til 14. januar holder Evangelisk Alliance bedeuge. I år er temaet “Hele Kirken bringer hele Evangeliet til hele Verden”. Temaet er valgt med afsæt i Lausanne-bevægelsens 50-års jubilæum. Bevægelsen opstod ved en verdenskonference i Lausanne i 1974. Den primære initiativtager var Billy Graham og hans organisation, der så et behov for at mobilisere den kristne kirke på verdensplan med missionsbefalingens udfordring. På Lausanne-bevægelsens hjemmeside www.lausanne.org kan du læse meget mere om bevægelsen. Med bedeugens tema for 2024 bliver vi mindet om, at kirken er meget større og mere mangfoldig, end det, vi hver især oplever i vores hverdag. Derfor vil vi i bedeugen i 2024 bede med og for hele kirken i verden.
Læs mere om bedeugen her (Hvor du også finder inspirationsmateriale: Bibelvers, bedeemner, PowerPoint-præsentation og videorefleksioner.)