Fælleskirkelig dag i Lyngby

08/01/2020

Lørdag 18. januar 2020, kl. 16-21 inviterer Lyngbys kirker til et arrangement om kirkernes arbejde og forskelligheder, og hvad det er, der binder os sammen: Kristus, verdens lys.
I uge 3 afholdes i København kurset Be1 Ecumenical Course. Det er et kursus om økumeni for unge fra hele Europa. Deltagerne besøger Lyngbys kirker lørdag 18. januar. Da en del af gæsterne ikke taler dansk, vil dagen primært blive afholdt på engelsk med dansk oversættelse.
Lyngbys tværkirkelige præstefællesskab er gået sammen om at arrangere en workshop kl. 16.00 i Christianskirken, Christian X’s Alle 120, med små stationer for hvert kirkesamfund, hvor man vil møde repræsentanter for de forskellige kirker og lære lidt om deres kirke og trosfællesskab – og en fælleskirkelig Taizé-gudstjeneste kl. 19.30 i Lyngby Baptistkirke, Odinsvej 1 med lystænding og bøn for verdens kirker.
Kl. 18.00 er der fællesspisning i Christianskirken. Pris: 50 kr. Tilmelding til spisning til Julie K. Goldschmidt på jkg@km.dk eller 2160 4044 senest d. 15. januar.
Alle er velkomne!