Bed for Syrien, Iran og Irak

08/01/2020

Meget passende er forbønsemnet for denne uge fra Baptisternes Verdens Alliance, BWA, Syrien, Iran og Irak.
Mens verden holder vejret og afventer, hvilke konsekvenser USA’s likvidering af Irans hærchef Qassem Soleimani får, må vi bede for en fredelig afslutning på den tilspidsede konflikt.
I Syrien findes et baptistsamfund, som samler 11 menigheder. Takket være hjælp fra BWA har de netop uddelt 200 jakker til frysende mennesker i Damaskus. Herfra beder de for fred frem for alt.
I Irak findes to baptistmenigheder. De beder om forbøn for både kristne, yazidier og andre, som har været ramt af IS’ folkemord på sletten ved Nineve. I Iran er det for farligt at danne menigheder, men der er rapporter om, at mange omvender sig til Kristus, og det virker til at Helligånden er på spil blandt iranske flygtninge i Europa. I de tre lande er kristne blandt de meget udsatte – især når spændinger mellem USA/Europa og deres region øges.
Læs bedebrevet her – hvor du også kan tilmelde dig til at få det tilsendt i din egen mail-boks.