Familien Kofoed på plads i Burundi

25/10/2017

Efter et par måneder i Rwanda og lidt ferie i Zambia er familien Kofoed på plads i Burundi – og her er nok at se til. Den første uge gik med besøg af konsulenter fra Danida, der skulle vurdere Dansk Missionsråds Udviklingsafdelings projekter. Projekter i Tanzania og altså Burundi var udvalgt som eksempler herpå. Konsulenterne og DMRUs leder, Peter Blum Samuelsen, fik lejlighed til at se vores børne-aktiviteter og alfabetiseringsprojektet, ligesom også de nye landbrugsprojekter og et nu afsluttet projekt, der skal minimere vold i hjemmene, blev besøgt. Kort fortalt var konsulenterne imponerede af arbejdet og selvom der er plads til forbedring, fik vi vist, at kirkerne gør et stort stykke arbejde for at forbedre fattiges levevilkår. Og som en af konsulenterne konstaterede, så ville kirkens arbejde fortsætte, uanset om der kommer støtte fra Danida eller ej! Men det er klart, at vi kan gøre endnu mere med de midler, vi får derfra. Læs Peters klumme fra rejsen her.
Den kommende tid kommer til at gå med generalforsamling i Dutabarane, partnermøder og flere projektbesøg.
Augusta og Ida Mai bliver dels hjemmeskolet og er dels startet på en international skole og stifter således bekendtskab med andre børn og engelsk! Hele familien har det godt og der er for tiden fredeligt i Burundi.