Baptister på GLS

25/10/2017

Denne weekend og den kommende, 27.-28. oktober i København og 3.-4. november i Aarhus, finder det årlige Global Leadership Summit, GLS, sted. Det er Willow Creek-organisationen, der samler næsten 600 ledere, både fra kirkelivet og fra erhvervsliv og organisationer til ledertræning i verdensklasse. Fra baptistkirkerne i Danmark deltager 30 personer fra fire menigheder og BBU.
Undervisningen foregår på video, som er optaget i august i Willow Creek. Den danske Willow Creek organisation har repræsentanter med i USA og de udvælger otte sessioner med verdensklasse undervisere, som så præsenteres ved de to gange to dages konference. ”At det foregår på video gør ikke længere nogen forskel for mig. Jeg ville selvfølgelig gerne være med live, det kunne være fantastisk. Men det er faktisk også meget givende at sidde sammen med kirkeledere fra hele kirkelivet og være af sted som et team, der diskuterer de input, vi får,” fortæller Lone Møller-Hansen, der deltager med et team fra Gospelfællesskabet Bornholm.
BaptistKirken er i øvrigt medlem af Willow Creek og derfor kan alle menighederne i BaptistKirken deltage på nedsat gebyr og få rabatter på bøger og videoer, som de køber under konferencen.
GLS er nu verdens største konference, som finder sted i 1.375 byer fordelt på 128 lande og det bliver oversat til 60 sprog.
Efter konferencen vil alle menigheder kunne få adgang til videoerne igennem BaptistKirken, ved at få et kodeord på Sekretariatet.