ICBC vandt tovtrækkeri om ny kirke

25/10/2017

International City Baptist Church, ICBC, i Hvidovre købte i 2014 en bygning, de ville gøre til kirke. Bygningen ligger centralt i forhold til offentlig transport, lige ved Ny Ellebjerg station på Blushøjvej 6A, men der var en lejer i bygningen, som ikke havde i sinde at flytte. Det har været i byretten, og en ny retssag var berammet til 20. oktober i landsretten. Dette tovtrækkeri har nu varet i tre år og forleden gav lejeren op.
”De ville have 250.000 kr. for at flytte. Det ville vi ikke betale”, fortæller Tony Acheampong, præst i ICBC.
”Hvis nogen vil kæmpe med Guds folk, er det Gud, der kæmper med”, siger ICBC-præsten. Nu kan menigheden gå i gang med at søge penge til renovering af bygningen. De har opsparet en del af den husleje, som den vrangvillige lejer dog har betalt igennem de tre år.
”Vi håber at kunne indvie kirken sommeren 2018”, siger en glad Tony Acheampong.
BaptistKirkens advokat, Ebbe Holm, og Hans Henrik Lund fra Kirkernes Integrations Tjeneste, har bistået menigheden igennem den langvarige proces.