Familien Vagner trives i Rubura

25/01/2017

Familien Vagner befinder sig frem til midten af marts i Rubura i Burundi, hvor de i 11 uger skal tjene på henholdsvis præsteskole og den lokale klinik. Med sig har de deres tre børn og Camilla Kousholt Jakobsen, der bl.a. underviser børnene. Og der er mange nye indtryk! Jakob fortæller fra Rubura: ”Først en varm hilsen her fra os alle i Rubura, hvor vi snart har været tre uger. Jeg er tilknyttet præsteskolen, hvor jeg hver dag underviser i teologiske emner og lederskab. Hanna har sin gang på den lokale klinik, hvor hun bl.a. er involveret i familieplanlægning, undervisning i hygiejne og udlevering af tøj fra Danmark til nyfødte. Imens dette foregår, bliver vores tre piger hjemmeskolet af Camilla, som er rejst med os. Ud over disse aktiviteter skal vi også undervise de lokale i engelsk og have seminar om familieplanlægning og tjenende lederskab. Vi er så småt ved at vænne os til et anderledes liv nogle måneder og har bl.a. her i opstarten haft besøg af lopper, bananfluer og termitter i vores hus samt en enkelt rotte… Varme hilsener fra os alle i Rubura.”
Husk hele familien i jeres forbøn. Ønsker I at følge med i livet i Rubura, kan I anmode om medlemskab af deres Facebook-gruppe ’Turen 2017’ her: https://www.facebook.com/groups/224631961317092/?fref=nf