Fastemateriale

25/01/2017

Baptistkirken i Danmark har udsendt et materiale til fastelæsning i 2017. Materialet omhandler Jesus’ 6 ”Jeg er – ord” og indeholder til hver dag i perioden et bibelord, en bøn og en opfordring til bevægelse. Det sidste betyder en opfordring til handling. Hvis vi skal gå i Jesu fodspor omhandler kristen praksis også handling – at række ud og gøre noget for andre.
Derfor opfordrer vi til at fasten også er en tid til generøsitet overfor mennesker, som har brug for vores hjælp. Der skal ikke så meget af vores overflod til at det giver mennesker i den 3. verden en ny start og nye muligheder.
Derfor opfordrer vi til at både enkeltpersoner og menighederne sparer op og samler ind til projekt nr. 4 i vores projektfolder: Uddannelse for alle – skolegang til især piger og kvinder samt spare og lånegrupper.
Vi vil opfordre jer til at læse om projektet på side 7 i årets projektfolder men vil her nævne, at piger og kvinder i verdens fattige lande oftest er de mest udsatte og mindst prioriterede i forhold til uddannelse og udvikling samtidig med at hjælp til kvinder er hjælp til hele familiens forsørgelse og vejen ud af fattigdom.
Så lad os hjælpe hinanden til at give en god fastegave til Rwanda og Burundis kvinder og familier.
Husk muligheden for at bestille trykt fastehæfte hos Hjørring Baptistmenighed. Kontakt Torben Andersen på ta.ema@stofanet.dk eller 9824 7212 senest i morgen torsdag 26. januar.