Fire ligeværdige partnere?

15/05/2019

Mens tilmeldingerne til årets sommerstævne langsomt tikker ind, hævede repræsentanter for BaptistKirken og Missionsforbundet sammen med repræsentanter fra børne- og ungdomsorganisationerne og stævnechefen sig lidt op i ”helikopteren”. Fredag mødtes de til det, der er blevet kaldt et ”udvidet topmøde”.
Hvem indbyder til sommerstævne? Nu er det de to kirkesamfund, der indbyder. Der er tale om, at børne- og ungdomsorganisationerne; MBU, Missionsforbundets Børn og Unge og BBU, Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund spørger om lov til at være medindbydere.  Det har været drøftet før, for da beslutningen i 2011 blev taget om at lave fælles stævne, var det fire ligeværdige partnere, der tog den beslutning. Ved fredagens møde blev det besluttet, at hele strukturen for sommerstævnet skal være hovedpunkt på et møde 19. september.
I dag mødes Programudvalget, og allerede da tages der også hul på planlægningen af sommerstævne 2020, ligesom de sidste brikker for dette års stævne skal på plads.