Fremtiden for baptist.dk som blad og webmagasin

21/02/2018

Ledelsen i BaptistKirken lægger op til, at generalsekretær Lone Møller-Hansen skal være ny web-redaktør af baptist.dk. Web-magasinet skal – sammen med BaptistKirkens hjemmeside – være den primære kommunikationskanal for BaptistKirken. Det betyder en del ændringer i generalsekretærens arbejdsopgaver. Hun vil flytte fokus fra det internationale engagement i BWA, Baptist World Alliance, EBF, det europæiske baptist-samarbejde, og forretningsudvalget i Danske Kirkers Råd til mere kommunikation og mission i Danmark.
Samtidig lægger ledelsen op til, at der fremover skal udkomme et trykt blad med fem numre om året udsendt med post. Hanne Kiel er fortsat redaktør af det trykte blad og hvert nummer vil som nu have et tema. De øvrige artikler vil være hentet i web-magasinet, så de, der ikke er flittige læsere på internettet, også får del i nogle af de spændende artikler, der bliver skrevet til baptist.dk.
”Kombinationen af redaktørjobbet og generalsekretærfunktionen giver Lone en endnu bedre mulighed for kontakt til og synlighed i vore menigheder. Endelig er hun jo uddannet journalist,” påpeger formand Per Beck og tilføjer: ”Vi er meget glade for, at Hanne Kiel fortsætter som redaktør af papirudgaven, så Hanne sammen med sit hold kan fortsætte den af læserne meget værdsatte indsats.”
Beslutningen skal tages af Landskonference 1 i Lindenborg i juli.