Gå med på fredsvandring på lørdag i København

19/05/2021

Situationen forværres i Myanmar, hvor militæret 1. februar tog magten ved et kup. Kirkerne i Myanmar er med til at give håb og mod til den bevægelse, der kæmper for at genvinde demokratiet i det prøvede land. Fredsmarchen i København på lørdag er til støtte for trossøskende i Myanmar og BaptistKirken er medarrangør sammen med Danmission, Caritas (den katolske nødhjælpsorganisation) og Chin Christian Association, Denmark, som tæller alle de baptistiske chin-menigheder.
Marchen starter kl. 14 i Fælledparken, går forbi Sakramentskirken (katolsk kirke), Kristuskirken (baptistkirke) og Domkirken (luthersk).
Der vil være god opbakning fra burmeserne i BaptistKirken, bl.a. kører der busser fra Jylland og Fyn til København, ligesom der kommer biler fra Bornholm. Der er god brug for frivillige til at hjælpe til bl.a. i en café på Rådhuspladsen, som sælger kaffe, te og kage til fordel for de udsatte i Myanmar.
Kontakt Lone Møller-Hansen, hvis du har et par timer at give af lørdag eftermiddag til et godt formål.
Du kan også stadig støtte basalt sundhedsarbejde i Myanmar ved at sende et beløb til MobilePay 911 118 eller konto 3201 10042879 mærket Myanmar.