Lise og Jep til Burundi

19/05/2021

Til august har vi den glæde, at ægteparret Lise Emming Weber-Hansen og Steen Jep Emming fra Odense, tager til Burundi for at bosætte sig i Rubura og arbejde sammen med primært Baptistkirken i Burundi – UEBB. ”Det har været en aftale, der har været lang tid undervejs”, fortæller missionssekretær Morten Kofoed. Corona har gjort sit til, at det hele tiden blev udsat, men nu har tingene lagt sig til rette, begge har fået orlov og er dermed klar til tjeneste i Burundi.
Lise og Jep er godt bekendte med Afrika og i særdeleshed Burundi og Rwanda, hvor en del af deres barndom er foregået og som de har besøgt et utal af gange sidenhen.
”Det er fantastisk, at vi nu kan udsende Lise og Jep til tjeneste i Burundi”, siger formand for Baptistkirken i Danmark, Per Beck. ”Med Lise og Jep får vi nogle særdeles dygtige medarbejdere ombord, der kender forholdene, vores arbejde og partnere i Burundi.”
Lise og Jep udsendes i første omgang for et år.
Der vil være formel udsendelse af Lise og Jep på Landskonference 1 den 29. maj i Brædstrup og altså mulighed for at hilse på dem og sende dem godt afsted.