Giv en gave til dit barns historielærer!

06/12/2017

I år har vi markeret 500-året for reformationens begyndelse. En af vores erfaringer er, at kun få véd noget om døberne på reformationstiden. Derfor udgav vi i efteråret bogen Anabaptist!
Bogen indeholder en kort introduktion om reformationstidens døbere. Men herefter fører de selv pennen. Vi kan læse deres første trosbekendelse fra 1527 og få en indføring i deres kirkebegreb og deres teser om samvittigheds- og religionsfrihed, der var epokegørende i 1500-tallet. Hertil kommer en lang række udsagn fra døberne om, hvilket syn de havde på bibel, på frelse, tro og dåb samt hvad det betød for dem at følge i Jesus’ fodspor. Det sidste førte for mange af dem til martyrdøden.
Den historie bør vi selv kende. Men også lærere, der underviser i livssyn, kristendom og kirkehistorie bør kende døberne fra læsning af deres egne tekster. Hvis det skal ske, må de have den foræret! Køb den derfor og lad dit barn eller barnebarn forære den til deres historielærer i de ældste klasser og i gymnasiet! Bogen er udarbejdet af Teologisk Forum og udgivet med tilskud fra BaptistKirken i anledning af 500-året for Luthers opslag af teserne på kirkedøren i Wittenberg. Den kan købes på Baptistkirkens Sekretariat for 100 kr. plus forsendelse.
1. udgaven blev hurtigt udsolgt, og 2. udgave er desværre lidt forsinket. Men den burde nå at komme inden jul. Send derfor din bestilling til info@baptistkirken.dk – og én af julegaverne er i hus.