Gudstjeneste i Rønne direkte i DR P1 på søndag

15/01/2020

På søndag er gudstjenesten i Rønne Baptistkirke mere detaljeret planlagt end normalt – og flyttet tidsmæssigt. For DR sender gudstjenesten direkte kl. 10.03 på P1. Normalt vil gudstjenesten være kl. 10.30.
Denne radiogudstjeneste vil være præget af Baptistkirken Bornholms sammensætning, hvor der er en stor gruppe aktive burmesere.
En ung burmesisk mand er netop blevet ansat i en stilling som præstemedhjælper, nemlig Sambuh Langle, der er uddannet på 3K-uddannelsen. Han kommer med sit vidnesbyrd; en fortælling om, hvordan han blev en troende kristen efter at have boet flere år i et buddhistisk kloster i Myanmar, og hvordan han endte på Bornholm med sin familie og oplever et kald til være præst.
De fleste af de godt 20 børn i menigheden er ligeledes burmesere og glade for at synge. De deltager også med en børnesang, inden de går i børnekirke – ligesom der vil være både lovsange og nyere salmer i gudstjenesten.
Prædikant er menighedens præst, Lone Møller-Hansen, som vil prædike over Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden. Om netop vigtigheden af vores kristne vidnesbyrd og det selv at erfare Jesus Kristus som vores Herre.