Håndholdt sommerfest over fem dage

28/07/2021

Som alternativ til årets aflyste sommerstævne afholder 10 sjællandske menigheder lige nu Sommerfesten 2021 på Lindenborg. Den har siden lørdag samlet over 400 deltagere fra minimum 15 menigheder.
Lejrchef Ruben Andersen-Hoel tog på forhånd brodden af al brok ved at sige, at denne fest var håndholdt. Og stemningen har derfor været god, afslappende – og så har maden været god og vejret har næsten holdt tørt. Det hjælper alt sammen.
Temaet for Sommerfesten har netop været Guds fest. Og det er man kommet godt rundt om med talere både fra egne rækker og fra Vineyard, Mosaik og Elam Ministries. Det har handlet om Gud som festens vært, deltagerne og medarbejderne på festen – og alt i alt opmuntrende undervisning. Kenneth Kühn fra Elam Ministries talte tirsdag aften om den fest, som omvendte muslimer i Afghanistan og Iran holder lige nu. ”Det kan godt være, at Taliban går frem i Afghanistan lige nu. Men det gør Jesus også,” kunne han fortælle.
Læs mere om Sommerfesten på baptist.dk her. Du kan også læse om søstrene Sigrid og Edel lige her. De er med i Lindenborg for første gang.