Hilsen fra Spejderkorpset

25/11/2020

”Fra spejderkorpset vil vi gerne bringe en hilsen ud til alle jer i menighederne ude i landet. Det er en udfordrende tid vi er midt i, og fra korpsets side mærker vi ligesom jer hele tiden udfordringerne direkte med restriktionerne for forsamlinger. Men vi mærker også noget andet, og det er, at mange familier har været ude i naturen da alt andet var lukket og derfor efterspørger gode fællesskaber omkring friluftslivet til deres børn. Her har vi et stærkt tilbud, og heldigvis har vi derfor også set, at nogle kredse har fået flere nye medlemmer, efter at arbejdet er startet op igen. Dejligt for børnene, for kredsene men ikke mindst for menighederne som dermed får en endnu større berøringsflade at henvende sig til.
Netop det sidste var vi fra korpset også ude og italesætte på vinterens dialogmøder med BaptistKirken, lige inden Danmark blev lukket ned første gang. Her talte vi for, at menighederne bør tage Spejderarbejde alvorligt som en aktiv del i at række ud til lokalsamfundet, og det gælder sådan set, både hvis man har en spejderkreds og hvis man ikke har en spejderkreds. For har man en spejderkreds, er det vigtigt at huske at samarbejde og udnytte kredsen til at nå flere mennesker i lokalsamfundet. Og har man ikke en spejderkreds, er det jo et oplagt valgt at danne en sådan for at invitere familier ind i kirken, og det er slet ikke så svært, som det ellers kan lyde.
Fra korpset vil vi derfor altid stå til rådighed for at hjælpe nye kredse i gang, hvis I i menighederne skulle ønske at bruge det værktøj til at nå flere mennesker. Er I interesseret, kan I altid rette henvendelse til os, enten i korpsrådet (kr@dbs.dk) eller til forretningsudvalget (fu@dbs.dk)
Spejderhilsener
Korpsrådet for Baptistspejderne”