Nyt velafprøvet tilbud til menighederne

25/11/2020

Vital er et nyt tilbud til baptistmenighederne. Det er et redskab til menighedsudvikling, som er udviklet af Missionsforbundet og afprøvet siden 2016. Jan Kornholt, der er menighedsudvikler i BaptistKirken, er meget begejstret: ”Vital er mere end et koncept. Det er en proces, hvor mennesker har mulighed for fornyelse, og hvor de bliver ledt af mennesker, der har prøvet det selv.”
”Vital har ikke alle svar på de spørgsmål, der stilles. Svarene findes i menigheden selv, og Vital kan hjælpe menigheden til at finde disse svar. Vital har heller ikke en manual for, hvordan en menighed skal se ud. Men den tager fat i de centrale bibelske emner som f.eks. diakoni i lokalsamfundet, imødekommende fællesskab og at Bibelen er central.”
Processen varer to år og omfatter tre workshops, hvor der kommer to eksterne undervisere og guider menigheden igennem de vitale spørgsmål.
BaptistKirken investerer 70.000 kr. i Vital og menighederne skal selv bidrage med 4500 kr. pr. workshop.
Læs mere i artiklen ’Hvad er vitalt?’