Interreligiøs dialog og Taizé-andagt

23/03/2022

Kirkerne i Lyngby sætter interreligiøs dialog under lup tirsdag 5.april. kl.19.00-21.00 i Sognegården, Stades Krog 9, 2800 Kgs. Lyngby.
Dr. Ziad Fahed arbejder for fred og forsoning i Libanon, hvilket ikke er det letteste i verden.
Denne aften kan du blive klogere på, hvordan man kan føre dialog mellem forskellige religiøse grupperinger og samtidig kan du få et indblik i, hvordan det konkret gøres i Libanon anno 2022.
Dr. Ziad Fahed vil tage os med på en interreligiøs dialogrejse i Libanon med alle de udfordringer og muligheder, den har ført med sig, og vil også give os en situationsrapport fra Libanon her 20 måneder efter the Beirut Blast, som eksplosionerne ved havnen i Beirut kaldes. Foredraget er på engelsk, men der vil være mulighed for hjælp til oversættelse, hvis man ønsker at stille spørgsmål.
Aftenen afsluttes med en økumenisk Taizé-andagt. Dr. Ziad Fahed har anvendt Taizé-liturgier til at samle kristne på tværs af kirkeskel i Libanon.
Aftenen arrangeres af det økumeniske præstefællesskab i Lyngby.