Tænd lys for Ukraine

23/03/2022

Lystænding arrangeret af Danske Kirkers Råd og Natkirken i Københavns Domkirke torsdag 24. marts kl. 19.30.
Tænd et lys for Ukraine på månedsdagen for den russiske invasion af landet. Mens krigen fortsætter og millioner af ukrainere er drevet på flugt, vil vi i afmagt tænde lys og synge sammen for vores ukrainske søstre og brødre. Den ukrainske præst Fader Vasyl Tykhovych fra Den katolske Kirke i Danmark står for aftenens refleksion over tragedien og vil lede os i bøn for fred.
Medvirkende er bl.a. sopranen Loulou Elise Holm, på cello Kirstine Elise Pedersen, natkirkepræst Signe Berg og generalsekretær Mads Christoffersen fra Danske Kirkers Råd.
Generalsekretær Torben Andersen forventer selv at deltage. Han siger: ”Jeg opfordrer alle, som kan, til at deltage i forbøn og lystænding for fred i Ukraine. Flere ideer til, hvordan og hvor det skulle gøres, har været fremme. Nu får vi mulighed for at være en del af Natkirken i Københavns Domkirke på månedsdagen for Ruslands invasion af Ukraine. Det overvejes, om det skal være en tilbagevendende begivenhed eller om andre tiltag skal sættes i værk senere.”
Del gerne på Facebook: https://fb.me/e/2pSNrtHVK