Julehjælp i mange baptistkirker landet over

18/12/2019

Flere kirker – sikkert også flere end vi ved – hjælper trængte familier til at holde en god jul. I Roskilde delte de 222 julekasser ud den 14. december. Dette sker i samarbejde med kommunen. Se video fra uddelingen på BaptistKirkens YouTube-kanal. I Regen/Kristuskirken hjælper de 200 familier, fortrinsvis enlige forsørgere med børn. De får mad og gaver i morgen, torsdag. I går, tirsdag var der gave-café i Købnerkirkens Café Julius, i samarbejde med ”Næstehjælperne Amager”.
Læs om hvordan det gik på baptist.dk i artiklen ”Glæden ved at give”.
Der er også andre menigheder, der hjælper i en mindre målestok.
Inspiration kan også hentes i artiklen ”Julen varer længe” om det bæredygtige projekt i Jammerbugt Kommune, som følger op på artiklen i baptist.dk nr. 5 ”Giv en julegave…”.