"Kom med det, du har. Gå med det, du kan bruge"

14/08/2019

Det var indbydelsen til Tøjbyttedag i Købnerkirken 11. august. Dagen var velbesøgt, som det ses på den video, som Bent Hansen har lavet fra arrangementet. Johanne Kofoed Lundegaard er idékvinden og hun håber, andre vil blive inspireret til at åbne kirken eller spejderkredsen mod det lokale samfund – og samtidig gøre en indsats for at mindske forbruget. Kirkens præst, Jan Kornholt, fortæller, at mange af kirkens nye medlemmer vokser ind i fællesskabet omkring menigheden gennem de åbne døre ud mod Skotlands Plads. “For det er jo en konsekvens af evangeliet: Vi tager imod livet fra Gud som en gave – og deler livets gaver med andre.”