Konference: Når kirken svigter

28/04/2021

Gennem tiden er der mennesker, som har brændt sig på kristne fællesskaber, selvom de burde være et trygt og sikkert sted for alle. ”Når kirken svigter” er en fyraftenskonference om at opdage og imødegå usunde tendenser eller krænkende adfærd, som en bred gruppe fra både folkekirken og frikirker, heriblandt BaptistKirken inviterer til. Konferencen finder sted den 30. september i København og sætter fokus på, hvordan kristne fællesskaber kan blive bedre til at forebygge svigt, misbrug og manipulation.
Medvirkende ved konferencen er blandt andre:

• Seniorkonsulent i Børns Vilkår Bente Boserup. Emne: ”Religiøst pres i børnehøjde”.
  • Psykolog og forfatter til bogen ”Forklædt – pæne psykopater og deres ofre”, Irene Rønn Lind. Emne: ”Når fællesskabet svigter”.
  • Tv-udvikler og hovedperson i tv-dokumentaren ”Sektlederens hemmeligheder”, Roald Bergmann. Emne: “Hvad jeg ville ønske nogen havde fortalt mig”
  • Leder af Kristent Pædagogisk Institut, Carsten Hjorth Pedersen. Emne: ”Påvirk med respekt”.

Målgruppen er kirkelige ledere, børne- og ungdomsmedarbejdere samt mennesker, der gennem tiden har oplevet skyggesider af et kristent fællesskab.
Konferencen holdes 30. september klokken 16.00-20.00 i Københavns Kulturcenter, Drejervej 15, København NV. Prisen er 50 kroner inklusiv en let servering. Læs mere og tilmeld dig her.