Landsgildeweekend

04/09/2019

I weekenden 31/8-1/9 deltog BaptistKirkens formand, Per Beck, i Landsgildeweekenden, der i år blev holdt i Lerbjergcenteret ved Hvalsø tilrettelagt af Gyldenløves Gildet.
Formanden havde mulighed for at orientere om arbejdet i BaptistKirken, og fik en hilsen med til BiD fra Landsgildet.
Ud over de forretningsmæssige punkter var der udflugt til Gammel Lejre og om aftenen fortalte Eva Melhof om at blive blind og være blind i arbejdet som folkekirkepræst. Store udfordringer der alligevel kunne mødes med taknemlighed for livet.
Landsgildet markerede sin 65 års-fødselsdag men har tydeligvis ikke nået ’pensionsalderen’. Spejdergilderne har en helt særlig mulighed for dels at støtte det lokale spejderarbejde og dels være med til at knytte en tættere forbindelse mellem spejderne og menigheden, som spejderne pegede på på vores møde fredag aften – mødet er omtalt her i nyhedsbrevet.