Ledelsen på besøg i Esbjerg

17/05/2017

Tre fra BaptistKirkens ledelse; Merete Gjerløv, Per Beck og Lone Møller-Hansen var på besøg i Esbjerg for nylig. I løbet af en eftermiddag og aften fik de besøgt både Sydjyllands Baptistmenighed og Chin-kirken i Esbjerg. Det blev til to gode møder. Det første i Nøglen, baptistkirkens mødested, der tidligere lå på landet, men nu er omringet af boliger. Her var entusiasme, selvom menigheden ikke er stor. Snart afholder de et stort arrangement for børn med Folk og røvere i Kardemommeby som tema.
Chin-menigheden har ansat Moses Peng som præst og føler sig tæt knyttet til BaptistKirken. Således deltager tre unge fra menigheden i Lederskolen i Aalborg og dels deltog en flok fra menigheden i Lederkonferencen i Vejle.
I morgen torsdag mødes repræsentanter for ledelsen med menighedsrådet i Holbæk Baptistmenighed, og der er også planlagt et besøg i Slagelse hos den vietnamesiske menighed dér.