Tværkirkeligt møde omkring Åndsfrihed

17/05/2017

Ved et tværkirkeligt møde i Middelfart i morgen, torsdag, skal det drøftes, om der skal laves et Samråd om åndsfrihed. Formålet er at fremme åndsfrihed især på lokalt og nationalt plan.
Åndsfrihed i et samfund betyder, at enkeltpersoner og grupper har frihed til at have deres overbevisning i religiøse, ideologiske og etiske spørgsmål, udtrykke denne overbevisning, formidle den og handle i overensstemmelse med den. Åndsfriheden afgrænses af medmenneskets ret til samme frihed og indebærer en forpligtelse til at kæmpe for den andens ret.
Generalsekretær Lone Møller-Hansen deltager på BaptistKirkens vegne ved dette møde.