Leder- og medarbejderdage 18. og 25. marts

18/01/2023

Fremtidens præster og menighedsledere – hvordan sikrer vi en positiv trivsel og udvikling?
Dette er tema for to lørdage i henholdsvis Vaarst Baptistkirke den 18. marts og Roskilde Baptistkirke den 25. marts. Målgruppen er menighedsråd, frivillige medarbejdere og præster i menigheder og landsorganisationer, men alle interesserede er velkommen. Programmet henvender sig både til menigheder med og uden ansat præst.
Mads Lindholm, erhvervspsykolog, sætter fokus på, hvordan man skaber et godt miljø for både frivillige og ansatte, hvordan man kan lykkes i et arbejde med mange og svære forventninger, og hvad der skal til for at gøre kirkerne til mere attraktive arbejdspladser, både for ansatte og frivillige.
Ole Lundegaard, præst i Korskirken i Herlev, taler om fremtiden – med eller uden præst og præsenterer resultatet af en undersøgelse, som han sammen med BaptistKirkens ledelse tog initiativ til. Den består af et spørgeskema, som menighederne er blevet bedt om at besvare senest med udgangen af januar, en lang række personlige interviews samt indblik i, hvad man gør i andre kirkelige sammenhænge.
Tidsrammen er kl. 10.00-15.30 med kaffe og brød fra kl. 9.30.
Tilmelding senest mandag den 13. marts via følgende links: Vaarst eller Roskilde.
Pris: 100 kr. pr. deltager.
Se program og yderligere info her.