Nyt fra Rwanda

18/01/2023

Oline Norgaard Mortensen og Jakob Sandahl Ørskou rejste til Rwanda midt i december. De er volontører og skal arbejde med kommunikation – især ud fra arbejdet i Butare. Webredaktør Henrik Andersen har skrevet en portrætartikel med dem, som kan læses her.
Oline og Jakob skriver nu:
”Søndag 8. januar markerede første arbejdsdag for baptistkirkens medarbejdere i Rwanda, og dermed for os. Efter en god og tiltrængt juleferie samledes alle igen, landet over, til gudstjeneste i deres lokale kirker. Opstarten i Butare har budt på hjemmebesøg hos nogle af de 300 kvinder, der er en del af Ngirankugire-projektet, for unge enlige mødre, hvor formålet er at reintegrere og styrke kvinderne i kirken og samfundet. Læs mere på vores blog: www.bidirwanda.wixsite.com/baptistkirken.”