Leder- og medarbejderdage aflyses

23/08/2023

De planlagte Leder- og medarbejderdage henholdsvis 30. september i Roskilde og 7. oktober i Vaarst bliver ikke til noget. Det har BaptistKirkens ledelse besluttet på sit første møde efter sommerstævnet, idet timingen ikke længere er optimal. Torben Andersen, tovholder for planlægningen af dagene, understreger, at det ikke er fordi, det planlagte program ikke længere er relevant, men at emnerne derimod indgår senere i arbejdet med BaptistKirkens fremtid – også kaldet revitaliseringsprocessen. Det gælder både Mads Lindholms input om det gode arbejdsmiljø for frivillige og ansatte, og Ole Lundegaards konklusioner i rapporten på spørgeskemaundersøgelsen om Fremtidens præster og de spørgsmål, der rejses på baggrund af menighedernes svar.
I stedet vil Ole Lundegaard kommentere på rapportens indhold i en video, der kan bruges som oplæg til en samtale lokalt i menighedsråd eller på menighedsmøde – gerne allerede dette efterår. Videoen er klar i løbet af september.
Rapporten blev udsendt til menighederne i juli, og den kan findes her. Web-redaktør Henrik Andersens artikel om rapporten på baptist.dk kan læses her.