Lee Hanson går på pension

09/10/2019

Lee Hanson, præst i den internationale menighed Koinonia i Aalborg, går på pension 1. november. Det er sådan set ikke for tidligt, for samtidig markerer han sin 72-års fødselsdag. Han er amerikaner og har boet i Danmark i 45 år. Og det bliver han ved med, fortæller han.
Koinonia blev en selvstændig menighed og optaget i BaptistKirken i 2015. De holder gudstjenester i Karmelkirken, men udspringer af Bethelkirken i Aalborg. Receptionen i anledning af Lees fratræden og fødselsdag fejres da også i Bethelkirken lørdag 2. november kl. 14-16.
Den sidste søndag, hvor Lee Hanson prædiker, bliver 27. oktober. Søndag 3. november har Koinonia inviteret generalsekretæren i den internationale baptistorganisation, menigheden tilhører, International Baptist Convention, Jimmy Martin til at prædike.
Den nye præst i Koinonia bliver Kristian Bak, som har været med i ledelsen af Koinonia, siden menigheden blev selvstændig. Han tiltræder 1. november.
Her er invitationen til receptionen.