Lyngby – en menighed på vej

26/04/2022

I vinter besluttede vi at ansætte vores præst Rune i yderligere otte timer om ugen med særlig fokus på musik og kommunikation. Et nyt kor i kirken skal f.x. medvirke ved Himmelske dage i Roskilde. Vores hjemmeside er opgraderet og på Instagram deler vi gode anledninger i kirken i billeder og ord.
Vi er et lille fællesskab som løfter i flok og ønsker at blive inspireret af og inspirere hinanden til at bruge vores gaver i fællesskabet.
Rummelighed og plads til forskellighed er også en af styrkerne ved vores fællesskab, og vi har et stærkt økumeniske samarbejde i Lyngby. Med et par nyuddannede ”brobyggere” i menigheden er der måske også basis for inter-religiøse og -kulturelle brobygningsarrangementer og -dialoger i fremtiden i Lyngby Baptistkirke.

Vi er taknemmelige for
– Helligåndens virke og vejledning i menighedens arbejde.
– fællesskabet i og med Kristus i menigheden og i Baptistkirken i Danmark.
– at vi må vandre sammen og dele liv med hinanden i fællesskabet.

Vi beder for
– at vi i fællesskabet fortsat må blive opfyldt af Guds kærlighed, glæde og fred, så vi kan dele den med dem, vi møder på vores vej, og vi kan møde dem med åbenhed, forståelse og omsorg.
– at vores børn og unge må føle sig velkommen og set i kirken, og at vores fællesskab og arbejde må være relevant for alle aldersgrupper.