Månedens indsamling

06/06/2018

Sommertid er ferietid – men ikke for alle! Mange steder i verdens er der mennesker, som lider nød på grund af krig, konflikter, fattigdom eller klimaforhold. Alle menigheder opfordres derfor til at indsamle en eller flere kollekter i løbet af sommeren til fordel for verdens nødlidende.
Det kunne fx være de syriske flygtninge, som opholder sig i Tyrkiet, og som den tyrkiske baptistkirke med bare fire medlemsmenigheder gør en stor indsats for at hjælpe – læs om dem på www.turkishbaptist.com.
Eller det kunne være de mennesker i Burundi, som lider under konsekvenserne af oversvømmelse. Der er allerede sendt penge af sted til at afhjælpe den mest akutte nød (tæpper, mad, presenninger), men der er også brug for hjælp til genetablering af huse og marker.
Du kan støtte via MobilePay 2299 6483 eller ved overførsel til konto 3201 10042879. Mærk betalingerne ’Syrien’ eller ’oversvømmelse’ – eller ’nødhjælp’, hvis vi skal bruge midlerne, hvor behovet er størst. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.