Morten hjemme fra Afrika

13/10/2021

Ole Lundegaard, præst i Korskirken, og sekretær for international mission, Morten Kofoed, er tilbage fra to ugers besøg i Burundi og Rwanda. Inden turen gik fra Burundi til Rwanda, nåede Ole at undervise tre dage på præsteskolen i Rubura. Da det nye hold præstestuderende endnu ikke er mødt ind, fik præsterne tæt på Rubura glæde af lidt efteruddannelse i blandt andet Bibelforståelse og tolkning af Åbenbaringsbogen. I Musema besøgte Ole og Morten, sammen med BaptistKirkens udsendte medarbejdere, Lise og Jep Emming, batwa-aktiviteterne som Korskirken er meget aktive i. Det er fantastisk at se, hvor stor udvikling der allerede er sket og hvad nye dyrkningsmetoder og tag over hovedet kan gøre for nogle af de mest udsatte i landet. Følg Lise og Jeps arbejde i Facebookgruppen BaptistKirkens arbejde i Burundi og Rwanda.
I Rwanda besøgte Ole og Morten Wenceslas, medlem af Korskirken, der på tredje år sidder fængslet i Rwanda efter udlevering fra Danmark, ligesom Ole også fik besøgt Wencelas’ familie. Der blev holdt partnermøder med Baptistkirken i Rwanda, hvor blandt andet et par nye projekter blev drøftet. I Rwanda er mange kirker stadig lukkede som følge af Corona. Husk også dem i jeres forbøn.