Skab en ny bibelkultur – SCMT-konference 28. oktober i Aarhus

13/10/2021

Studiecenter for Menighedsbaseret Teologi arrangerer en konference med fokus på Bibelens plads i menighedslivet anno 2021. Gennem oplæg og workshops arbejdes med spørgsmålet: ”Hvordan kan vi skabe en ny bibelkultur?” Oplægsholdere er Bent Bjerring-Nielsen, præst i Amagerbro Frikirke og ansat på deltid i SCMT og forfatter til bogen: Indblæst af Gud – om kirkelig fortolkning af Bibelen; Peter Søes, studieleder ved Menighedsfakultetet i Aarhus, taler om bibelhermeneutikkens drama og Thomas Willer, formand for SCMT og præst i Aalborg Vineyard, taler om potentialerne i ungdomskulturen i forbindelse med at skabe en ny bibelkultur.
Konferencen finder sted på Menighedsfakultetet i Aarhus den 28. oktober kl. 10 – 16 og er gratis for studerende og 150 kr. for øvrige, inklusiv frokost. Tilmelding sker via dette link.