Nibemidlerne kan nu søges

23/05/2018

Nibe menighed har efter salget af deres kirke stillet et beløb på 1,1 million kr. til rådighed for Baptistkirken i Danmark til uddannelsesformål. Menigheden har i samarbejde med BaptistKirken udarbejdet retningslinjerne for legatet, der kan støtte ansatte i menigheder og BaptistKirken samt studerende. Ved ansøgning om midler skal der udfyldes et ansøgningsskema, som kan rekvireres fra Sekretariatet på info@baptistkirken.dk. Der kan opnås støtte til såvel uddannelse som efteruddannelse samt til kurser, studierejser og praktikophold. Desuden kan studerende søge om støtte til deltagelse i det årlige præstekonvent. Ansøgninger behandles løbende og BaptistKirkens ledelse håber, at denne flotte gave fra Nibe menighed må blive brugt til uddannelsesformål for nuværende og kommende ansatte i menighederne og BaptistKirken.