Ny BBU-formand kender MBU særlig godt

22/09/2021

Nicolas Fromsejer er ny formand for BBU, Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund. Han fortæller i et portræt på baptist.dk om, hvordan han i sin barndom og ungdom både har været i Roskilde Baptistkirke og i Osted Frikirke, som tilhører Missionsforbundet (der snart hedder Evangelisk Frikirke Danmark). Han har derfor et indgående kendskab til tænkningen og DNA’et i det ungdomsforbund, som BBU arbejder tæt sammen med.
Han er også lidt gammelklog af sine 22 år, når han siger: ”Jeg arbejder ud fra et lytte-koncept. Min erfaring er, at jo bedre du er til at lytte, jo nemmere ændrer du ting i det lange løb. Så kan du senere komme med dine erfaringer og ideer. Det giver gensidig tillid og respekt.”
Læs portrættet her.