På kro for at tale kirke og samarbejde

22/06/2017

De sidste par år har der været topmøde mellem Missionsforbundet og BaptistKirkens ledelser. John Nielsen og Finn Kier-Hansen fra Missionsforbundet og Lone Møller-Hansen og Bent Hylleberg fra BaptistKirken har mødtes på burgerbar i Kastrup, på BaptistKirkens Sekretariat – og nu også på kro. Onsdag 21. juni 2017 havde de fire sat hinanden stævne på Luneborg Kro for for en gangs skyld at have god tid til at tale sammen uden en fast dagsorden.
Ingen konklusioner blev truffet, men der blev tid til at komme i dybden med det, der ofte mest handler om forskellig kultur og sprogbrug.
De to kirkesamfund har samarbejdet om sommerstævner siden 2012. Men de er ikke tættere på en fusion nu end dengang.
”Men vi er blevet venner, og den gensidige respekt synes jeg vokser. Vi vil jo det samme. Udbrede evangeliet om Jesus Kristus og at Guds rige må vokse i Danmark og ud fra vores kirker,” siger Lone Møller-Hansen.
”Samtalen fremmer forståelsen, men den baner også vej for en større enhed i Guds folk. Og det er faktisk det, Jesus bad om”, siger Bent Hylleberg efter det dagslange møde.