Mikrofinans i DR Congo

28/06/2017

BaptistKirken i Danmark fik sidste år godkendt en såkaldt kapacitetsopbygningsindsats i byen Kasangulu i DR Congo i samarbejde med foreningen Bondeko, der har sit udspring i Holbæk menighed. Konkret betyder det, at Jean Pierre Makumbu drager til DR Congo 5. juli for sammen med undervisere fra Dutabarane i Burundi at uddanne deres partnere i metoden med spare- og lånegrupper (VSLA). Bondeko hjælper en række børn med skolegang og ønsker nu, at familierne i højere grad bliver i stand til at bidrage også. Og her er VSLA et rigtigt godt værktøj. Jean Pierre beder os om at have ham, holdet i DR Congo og aktiviteterne med i jeres forbøn. Selvom der for tiden er roligt i området, så kan sikkerheden ind i mellem være under pres – især efter præsidenten sidste år aflyste de planlagte valg.