Præst vender tilbage til Citykirken

01/07/2020

Michael Jensen, der i 90’erne var præst i Citykirken, er netop blevet ansat igen. Med meget fine stemmetal afgjorde et menighedsmøde i sidste uge, at Michael Jensen er menighedens nye præst. Han er ansat på fuld tid og blev indsat den 28. juni.
Egentlig har ansættelsen været på vej i flere måneder, men menighedsmødet blev udsat pga. Corona-nedlukningen.
”Michael skal dels hjælpe med at sikre, at fællesskabet og det daglige arbejdet fungerer og dels hjælpe menigheden at finde vej, så vi sammen kan gå vejen fremad og være tro mod vores kald,” siger Per Eivind Stig.
Han har sammen med sin kone, Ellinor Quist Stig, fungeret som senior-præster i de sidste to år.
Ellinor er stoppet, men Per Eivind fortsætter i overgangsperioden indtil 30. september i år.