Praktikant på plads i Rwanda

28/08/2018

Cecilie Mølbæk Jørgensen er de kommende fem måneder praktikant hos BaptistKirken, hvor hun skal følge Jonas Norgaard Mortensen i både Rwanda og Burundi. Hun fortæller:
“Normalt læser jeg Kristendom, Kultur og Kommunikation på 7. semester i Aarhus, men i dette semester er Danmark skiftet ud med en afsluttende praktik i Rwanda og Burundi. Jeg er til daglig formand for Yego-teamet, som er de unges samarbejde med Baptistkirken i Rwanda. Jeg har derfor i forvejen stort kendskab og kærlighed til Rwanda og udviklingsarbejde.
Jeg ser det som en stor gave og et stort ansvar at være praktikant her, og jeg glæder mig til at være med til at projektudvikle, evaluere, blive klogere, kulturudveksle og helt generelt få lov til at være med i BaptistKirkens vigtige arbejde.
Jeg kommer til at poste på Facebook men også skrive i vores nyhedsbrev om, hvad vi laver og hvad der rører sig. Jeg håber, I vil følge med!”