Reformationsmarkering i Frederikshavn

11/01/2017

Henning Emmering fortæller til inspiration for andre menigheder:
”Metodistkirken og Baptistkirken i Frederikshavn er gået sammen om, som frikirker, at markere reformationsjubilæet. Onsdag 25. oktober 2017 har vi en fælles samtaleaften i Metodistkirken. Jørgen Thaarup, præst og underviser i Metodistkirken, er inviteret til at fortælle om reformationen, og vi taler sammen, om vi i vores tid udnytter reformationens frihed, er åbne som kirker, taler et sprog som mennesker kan forstå, eller er stivnet i regler og ceremonier.
Søndag 29. oktober 2017 fejrer vi sammen en ”Reformationsjubilæumsgudstjeneste” i Baptistkirken.
Vores venner i Folkekirken er orienteret om, at vi som frikirker i byen er med i markeringen.”